Akman’dan Meyve Suyunda atak
Meyve suyu sektörünün güçlü firmalarından Akman Holding, Golden markalı yeni ürünlerini piyasaya çıkardı. Firmanın hedef kitlesinde çocuklar var.
Meyve suyunun önemli oyuncularından Akman Holding, sektördeki yatırımlarına hız verdi. Akman Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Akman, Golden markasıyla yeni bir meyveli içecek çeşidini pazara sunduklarını söyledi.
HEDEF KİTLE ÇOCUKLAR
2011'de Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğrencilerin sağlıklı beslenmesi amacıyla gazlı ve aromalı içeceklerin okul kantinlerinde satılmasını yasakladığını belirten Akman, "Bu gelişme meyve suyu pazarının önünü açtı" dedi. Akman Holding Yönetim Kurulu Üyesi Melisa Akman ise, Türkiye'de meyve suyu tüketiminin hızla arttığına işaret etti. 12 yaşın altındaki çocukların tüketim oranının pazarın yüzde 28'ini oluşturduğuna dikkat çeken Akman, "Golden portakal, vişne, şeftali ve kayısı olmak üzere 4 çeşitten oluşuyor" diye konuştu.
SİYAH HAVUÇ İHRACATI
Yeni ürünlerinin kalorisinin oldukça düşük olduğunu belirten Akman, obezite düşmanı olduğu belirtilen bu ürünle iyi bir satış grafiği yakalayacaklarını kaydetti. Ali Akman, sadece Türkiye'de yetişen siyah havucun da suyunu ürettiklerini söyledi. 2014'te Türkiye'de de satacakları ürünün Japonya'ya ihracatının başladığını açıklayan Akman, "Japonya'dan talep çok yüksek. İlk etapta 214 bin dolarlık sipariş aldık" diye konuştu.
Haber kaynağı: http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2013/11/01/akmandan-meyve-suyunda-atak